Fondsenwerving online

Booster Program

Fondsenwerving online, je doelgroepen gericht bereiken, je naamsbekendheid vergroten… waarom kost het je zoveel moeite? Je ervaart dat het lastig is om online op te vallen. Dat moet succesvoller kunnen, toch?

Dat kan zeker!

Er zijn oneindig veel laagdrempelige mogelijkheden om zichtbaar te zijn. Bijna iedereen heeft een LinkedIn, TikTok, Instragram, Snapchat of Facebook account. De gemiddelde Nederlander spendeert dagelijks uren op deze platformen met het bekijken én posten van content.  Dat biedt kansen, maar het is vooral moeilijk, heel erg moeilijk om op te vallen in die berg met posts, video’s, live sessies en challenges. En dat is voor jou een probleem.

Herken je dit:

Je bent online actief maar er komt weinig uit. En dat terwijl het je best veel tijd kost. Het aantal volgens groeit niet snel genoeg en de groei die er is zien jullie niet terug in de donaties en aanmeldingen van vrijwilligers. Jullie online zichtbaarheid kost jullie tijd en moeite. Af en toe vraag jij je af of het wel nut heeft, maar achterblijven wil je ook niet.

“Ja, is het herkenbaar?”

Het bereiken van de juiste doelgroep én ze in de actie stand krijgen is niet altijd even makkelijk.

Is het niet frustrerend dat het ondanks alle moeite niet noemenswaardige resultaten oplevert?

Dat fondsenwerving online maar minimaal lukt? 

En dat terwijl jullie de wereld zoveel te bieden hebben.

Hoe zou het zijn als er een machientje loopt die, terwijl jij druk bezig bent om jullie doelgroep écht te helpen, hard werkt om jullie naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroot. En die deze ook nog eens weet om te zetten (te converteren) naar nieuwe donateurs, vrijwilligers en gasten?

Credentials

Fondsenwerving online
Fondsenwerving online
Fondsenwerving online
Fondsenwerving online
Fondsenwerving online
Fondsenwerving online
fondsenwerving online

Online adverteren biedt kansen die social media platforms niet of in veel mindere mate kunnen bieden. Op de socials wordt maar weinig gebruik gemaakt van de zoekfunctie. Hierdoor ben je grotendeels overgeleverd aan het algoritme. Dat is anders in zoekmachines. Deze worden juist door gebruikers ingezet om specifieke informatie te vinden. Deze informatie krijgen zij aangeboden, naar aanleiding van hun zoekopdracht, in de vorm van:

1) relevante advertenties en

2) organische (onbetaalde) zoekresultaten.

Dat betekent dat je meteen onder de aandacht gebracht wordt bij mensen die al in zekere mate geïnteresseerd zijn in het betreffende onderwerp. Het voordeel hiervan is dat je mensen kunt bereiken die je anders niet had bereikt. En omdat mensen al geïnteresseerd zijn, vergroot de kans op conversie.

Aantrekkelijk toch?

Je vraagt je misschien af wat dat moois allemaal niet moet kosten. Een terechte vraag aangezien jouw organisatie volledig afhankelijk is van fondsenwerving.

Google heeft een mooi programma waarin zij een advertentiebudget aanbieden van maximaal $10.000 per maand aan non-profit organisaties met een CBF of ANBI certificering.

Dat klinkt als muziek in je oren!

Google stelt het platform, de techniek en het advertentiebudget beschikbaar voor het vergroten van jullie bekendheid en bijvoorbeeld het aantrekken van nieuwe mensen en fondsenwerving online. Het aanvragen, opzetten, optimaliseren en beheren… dat moet je zelf doen. Of… door mij laten doen.

Denk je nu, kom maar op met die $120.000 per jaar advertentiebudget?

Maar hebben jullie niet de capaciteit en/of kennis in huis om deze sponsoring te kunnen verzilveren?

Geen probleem, ik kan de sponsorship voor je aanvragen, het account inrichten en de campagnes opzetten, beheren en optimaliseren.

Op de volgende pagina zet ik de voor- en nadelen voor je op een rij van dit sponsorship.